وسعت آمریکا

وسعت

سازمان ملل متحد "آمریکای شمالی" را به طور رسمی شامل سه منطقه آمریکای شمالی ، آمریکای مرکزی و کارائیب می شناسد. این به طور رسمی توسط بخش آمار سازمان ملل تعریف شده است.

فاز های تشکیل دهنده بتن


"آمریکای شمالی" ، بعنوان اصطلاحی متمایز از "آمریکای شمالی" ، آمریکای مرکزی را که شامل مکزیک می شود یا نمی کند ، شامل نمی شود (نگاه کنید به آمریکای مرکزی definition تعاریف مختلف). در چارچوب محدود توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی ، این اصطلاح شامل کانادا ، ایالات متحده و مکزیک است که سه امضا کننده این معاهده هستند.


فرانسه ، ایتالیا ، پرتغال ، اسپانیا ، رومانی ، یونان و کشورهای آمریکای لاتین از یک مدل شش قاره استفاده می کنند ، قاره آمریکا را یک قاره واحد می دانند و آمریکای شمالی یک شبه قاره را شامل کانادا ، ایالات متحده آمریکا ، مکزیک و سنت می کند. پیر و میکلون (از نظر سیاسی بخشی از فرانسه) و اغلب گرینلند و برمودا.


آمریکای شمالی در طول تاریخ با نام های دیگری ذکر شده است. آمریکای شمالی اسپانیا (اسپانیا نو) اغلب آمریکای شمالی نامیده می شود ، و این اولین نام رسمی است که به مکزیک داده شده است.


مناطق

همچنین نگاه کنید به: لیست مناطق کانادا و لیست مناطق ایالات متحده

درز گیر ها در بتن

از نظر جغرافیایی ، قاره آمریکای شمالی مناطق و زیرمجموعه های بسیاری دارد. این مناطق شامل مناطق فرهنگی ، اقتصادی و جغرافیایی است. مناطق اقتصادی شامل مناطقی است که توسط بلوک های تجاری تشکیل شده است ، مانند بلوک توافق نامه تجارت آمریکای شمالی و توافق نامه تجارت آمریکای مرکزی. از نظر زبانی و فرهنگی ، این قاره را می توان به آمریکای انگلیس و آمریکای لاتین تقسیم کرد. انگلیس و آمریکا بیشتر جزایر آمریکای شمالی ، بلیز و کارائیب را شامل می شود که دارای جمعیت انگلیسی زبان هستند (اگرچه نهادهای زیر ملی مانند لوئیزیانا و کبک دارای تعداد زیادی فرانکوفون هستند ؛ در کبک ، فرانسه تنها زبان رسمی است


قسمت جنوبی قاره آمریکای شمالی از دو منطقه تشکیل شده است. اینها آمریکای مرکزی و کارائیب هستند. شمال قاره نیز مناطق شناخته شده را حفظ می کند. برخلاف تعریف رایج "آمریکای شمالی" که کل قاره را در بر می گیرد ، اصطلاح "آمریکای شمالی" گاهی اوقات فقط برای مکزیک ، کانادا ، ایالات متحده و گرینلند به کار می رود.


اصطلاح آمریکای شمالی به شمالی ترین کشورها و سرزمین های آمریکای شمالی اطلاق می شود: ایالات متحده ، برمودا ، سنت پیر و میکلون ، کانادا و گرینلند. اگرچه این اصطلاح به یک منطقه واحد اشاره نمی کند ، آمریکای میانه - که نباید با غرب میانه آمریکا اشتباه گرفته شود - مناطق مکزیک ، آمریکای مرکزی و کارائیب را گروه بندی می کند.

آب مناسب برای ساخت بتن

بزرگترین کشورهای آمریکای شمالی از نظر مساحت ، کانادا و ایالات متحده نیز شامل مناطق کاملاً مشخص و شناخته شده ای هستند. در مورد کانادا ، اینها (از شرق به غرب) آتلانتیک کانادا ، کانادای مرکزی ، چمنزارهای کانادا ، ساحل بریتیش کلمبیا و شمال کانادا هستند. این مناطق همچنین شامل بسیاری از زیر مناطق هستند. در مورد ایالات متحده - و مطابق با تعاریف اداره سرشماری ایالات متحده - این مناطق عبارتند از: نیوانگلند ، میانه آتلانتیک ، ایالات آتلانتیک جنوبی ، ایالت های شمالی مرکزی ، غرب ایالت های شمالی مرکزی ، ایالت های جنوبی جنوبی مرکزی ، جنوب غربی غربی ایالت های مرکزی ، ایالت های کوهستانی و ایالت های اقیانوس آرام. مناطق مشترک بین هر دو کشور شامل منطقه دریاچه های بزرگ است. در مورد شمال غربی اقیانوس آرام و مگارگیون دریاچه های بزرگ ، مگاپلاس ها بین هر دو کشور شکل گرفته اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد