گذشته و حال سئو و ابزار مفید آن

ابزار شماره 1 SEO یا تنها ابزار SEO که شما نیاز دارید


ضرب المثلی وجود دارد که در گذشته همه چیز بهتر بود. در مورد سئو من موافقم. در گذشته فقط باید روی چگالی کلمات کلیدی کار می‌کردید، چند بک لینک دریافت می‌کردید و رتبه صفحه را افزایش می‌دادید. آیا امروز با MUM، E-A-T، BERT و اینکه چگونه همه آنها نامیده می شوند دیگر به این سادگی نیست.

اشتیاق ما را به اینجا رساند

عکس ایان اشنایدر در Unsplash

سفارش طراحی سایت , سفارش ساخت سایت در فریلنس  پروژه

اما امروزه صدها ابزار سئو وجود دارد. هر ابزار بهتر از دیگری است و از € تا € € € € € همه چیز در دسترس است. و گویی با سحر و جادو، این ابزار به راحتی سایت شما را به اوج می رساند ;)


     "یک احمق با ابزار هنوز هم احمق است" - اگر سئو را درک نکنید، بهترین ابزار نمی تواند به شما کمک کند. هیچ یک از ابزارها نمی توانند شما را درک کنند، به طوری که محتوا، بک لینک و چیزهای دیگر را مانند جادو تولید می کند.


هزینه ها/مزایای آن گاهی اوقات با استفاده از آن ابزارهای فانتزی مشکوک هستند.


برای من، یک ابزار تا حد زیادی مهمترین است. این رایگان است و مستقیماً داده‌های Google را در اختیار من قرار می‌دهد. من می بینم که کدام صفحه دارای کدام کلمه کلیدی است و CTR فعلی چقدر است (یا کم) یا بسیاری دیگر.


یک و تنها: کنسول جستجوی گوگل

اسکرین شات از کنسول جستجو

اسکرین شات توسط نویسنده ساخته شده است


     "بله، اما رابط کاربری آنقدرها هم شیک نیست!" ممکن است بگویید نه، واقعاً اینطور نیست.

     اما من نمی توانم حجم ترافیک را ببینم! یا پیش بینی کنید!» - نه، شما نمی توانید. اما همه ابزارهای دیگر نیز نمی توانند این کار را انجام دهند. آنها تخمینی را از Google Ads و سایر منابع دریافت می کنند. گوگل حجم جستجوی هیچ کلمه کلیدی را منتشر نمی کند!

     "من نمی توانم با آن ممیزی سایت انجام دهم." درست است، اما کسی که سایتش از نظر فنی تحت کنترل نیست یا شلخته است، مشکلات دیگری دارد. شما بینش های Core Web Vital را دریافت می کنید

     …


جالب است که از سرچ کنسول با اشتیاق استفاده نمی شود! به نظر من به خصوص بازاریابان جوان این ابزار را در رادار ندارند.

مزایای


شما نمی توانید SEMrush، ahrefs و کنسول جستجو را 100٪ مقایسه کنید – هر یک از ابزارها جایگاه خود را در بازار دارند.


     این سرویس کاملا رایگان است

     داده ها از گوگل می آیند! بدون خزیدن SERP یا هر چیز دیگری…

     من کلمات کلیدی واقعی استفاده شده در هر صفحه را می بینم

     می توانید ببینید که پوشش صفحه چقدر خوب است

     نقشه های سایت را می توان ارسال کرد، بنابراین گوگل می تواند صفحه را بهتر ایندکس کند

     صفحاتی که دیگر مهم نیستند یا حذف شده اند را می توان از طریق کنسول حذف کرد

     Core Web Vitals: داده‌های گزارش از گزارش تجربه کاربر در Chrome می‌آید. آنها منعکس کننده داده های واقعی استفاده از وب سایت شما از کاربران سراسر جهان هستند.

     من تمام بک لینک هایی که گوگل می بیند را می بینم

     گزارش پیوند داخلی


معایب


اینها الان کم و بیش معایبی است که من می بینم. بسته به ابزار، لیست طولانی تر می شود یا بر اساس آن تغییر می کند.


     من فقط می توانم صفحه خود را مشاهده کنم. من نمی توانم رقبای خود را ببینم زیرا مالک دارایی آنها نیستم.

     تحقیق کلمات کلیدی کمی دشوارتر است

     ردیاب رتبه: از طریق کنسول جستجو امکان پذیر است، اما فقط با یک راه حل

     بدون داده‌های تاریخی: اگر قبلاً داده‌ای دارید، برای شروع خوب است، اما حتی اگر به تازگی یک ویژگی را نصب کرده باشید، خیلی سریع از Google اطلاعات دریافت خواهید کرد.

     پیمایش و درک همه ویژگی ها و اطلاعات موجود می تواند دشوار باشد

     برای استفاده از آن باید یک حساب Google داشته باشید، که برخی افراد این کار را ندارند

     برخی از ویژگی‌ها و گزارش‌ها می‌توانند برای برخی از کاربران خسته‌کننده یا گیج‌کننده باشند

     اگر تکنسین نیستید، پس اطلاعات زیاد بی فایده است


نتیجه


کنسول جستجو یکی از مهمترین ابزارها در جعبه ابزار هر سئو سایت است. این یک نمای کلی خوب از آنچه برای وب سایت در SERP ها اتفاق می افتد ارائه می دهد. به خصوص، جستجوهایی که به وب سایت منتهی می شوند برای بهینه سازی جالب و ضروری هستند.


کسانی که SEO را درک می کنند و می دانند که چه کاری انجام می دهند، بینش کافی با کنسول جستجو دارند. گاهی اوقات ابزارهای دیگر فقط می توانند آزاردهنده باشند و توجه را از موارد ضروری منحرف کنند.


به اصول اولیه توجه داشته باشید. کمتر گاهی بهتر است. سئو نباید سخت باشد.