ویژگی های طبیعی آمریکای شمالی

ویژگی های طبیعی

جغرافیا

مقاله اصلی: جغرافیای آمریکای شمالی

آمریکای شمالی قسمت شمالی سرزمین را اشغال می کند که به طور کلی به آن دنیای جدید ، نیمکره غربی ، قاره آمریکا یا به سادگی آمریکا می گویند (که در بسیاری از کشورها به عنوان یک قاره واحد با شبه قاره آمریکای شمالی در نظر گرفته می شود). آمریکای شمالی بعد از آسیا و آفریقا سومین قاره بزرگ از نظر مساحت است. تنها اتصال زمینی آمریکای شمالی به آمریکای جنوبی در Isthmus of Darian / Isthmus of Panama است. این قاره در جنوب شرقی توسط بسیاری از جغرافی دانان در حوزه دریایی در امتداد مرز کلمبیا و پاناما محدود شده است ، تقریباً تمام پاناما را در آمریکای شمالی قرار می دهد. همچنین ، برخی از زمین شناسان از نظر فیزیولوژیکی حد جنوبی آن را در Isthmus Tehuantepec ، مکزیک ، با آمریکای مرکزی قرار می دهند از این نقطه به جنوب شرقی تا آمریکای جنوبی گسترش می یابد. جزایر کارائیب یا هند غربی بخشی از آمریکای شمالی محسوب می شوند. خط ساحلی قاره طولانی و نامنظم است. خلیج مکزیک بزرگترین توده آبی است که این قاره را فرورفت و پس از آن خلیج هادسون قرار دارد. سایر موارد شامل خلیج سنت لارنس و خلیج کالیفرنیا است.

افزودنی های دیر گیر کننده



صحرای سونوران در آریزونا

قبل از تشکیل ایستگاه آمریکای مرکزی ، این منطقه زیر آب بوده است. جزایر هند غربی یک پل زمینی سابق را که در زیر آب قرار گرفته است ترسیم می کند ، که آمریکای شمالی و جنوبی را از طریق فلوریدا و ونزوئلا فعلی متصل کرده است.


جزایر زیادی در سواحل این قاره وجود دارد. اصولاً مجمع الجزایر قطب شمال ، باهاما ، ترکها و کایکوس ، آنتیل بزرگ و کوچک ، جزایر آلئوتی (بعضی از آنها در نیمکره شرقی قرار دارند) ، مجمع الجزایر الکساندر ، هزاران جزیره ساحل انگلیس کلمبیا و نیوفاندلند . گرینلند ، یک جزیره دانمارکی خودگردان و بزرگترین جهان ، در همان صفحه تکتونیکی (صفحه آمریکای شمالی) قرار دارد و از لحاظ جغرافیایی بخشی از آمریکای شمالی است. از نظر زمین شناسی ، برمودا بخشی از قاره آمریکا نیست ، بلکه یک جزیره اقیانوسی است که بیش از 100 میلیون سال پیش در شکاف رشته کوه میانه آتلانتیک شکل گرفته است. نزدیکترین خشکی زمین به آن کیپ هاتراس ، کارولینای شمالی است. با این حال ، برمودا اغلب به عنوان بخشی از آمریکای شمالی تصور می شود ، به ویژه با توجه به روابط تاریخی ، سیاسی و فرهنگی آن با ویرجینیا و سایر مناطق قاره.

سیمان با آلومین بالا (یا پر آلومین)


دریاچه مورین در پارک ملی بانف

اکثریت قریب به اتفاق آمریکای شمالی در صفحه آمریکای شمالی است. بخشهایی از غرب مکزیک ، از جمله باخا کالیفرنیا و کالیفرنیا ، از جمله شهرهای سن دیگو ، لس آنجلس و سانتا کروز ، در لبه شرقی صفحه اقیانوس آرام قرار دارند و دو صفحه در امتداد گسل سن آندریاس به هم می رسند. جنوبی ترین قسمت این قاره و بیشتر هند غربی در دریای کارائیب قرار دارد ، در حالی که صفحات خوان دو فوکا و کوکوس با صفحه آمریکای شمالی در مرزهای غربی آن مرز هستند.


این قاره را می توان به چهار منطقه بزرگ تقسیم کرد (هر یک از مناطق حاوی مناطق مختلف است): دشتهای بزرگ که از خلیج مکزیک تا قطب شمال کانادا کشیده شده اند. غرب کوهستانی از نظر زمین شناسی جوان ، از جمله کوههای راکی ​​، حوضه بزرگ ، کالیفرنیا و آلاسکا. فلات برجسته اما نسبتاً مسطح سپر کانادایی در شمال شرقی. و منطقه متنوع شرقی ، که شامل کوههای آپالاچی ، دشت ساحلی در امتداد دریای آتلانتیک و شبه جزیره فلوریدا است. مکزیک ، با فلات و طنابهای طولانی خود ، عمدتا در منطقه غربی قرار می گیرد ، اگرچه دشت ساحلی شرقی در امتداد خلیج فارس به جنوب گسترش می یابد.


موارد قابل توجه در بتن ریزی در هوای گرم

نووک ، پایتخت گرینلند

کوههای غربی در وسط به رشته اصلی رشته کوههای راکی ​​و سواحل در کالیفرنیا ، اورگان ، واشنگتن و بریتیش کلمبیا تقسیم شده اند ، درحالی که حوزه بزرگ (حوزه بزرگ) شامل دامنه های کوچکتر و بیابان های کم ارتفاع است. بلندترین قله دنالی در آلاسکا است.


سازمان جغرافیایی ایالات متحده (USGS) اظهار داشت که مرکز جغرافیایی آمریکای شمالی "در 10 کیلومتری غرب بالتا ، شهرستان پیرس ، داکوتای شمالی" در حدود 48 درجه 10 درجه شمالی 100 درجه 10 درجه غربی ، حدود 24 کیلومتر است (15 مایل) از راگبی ، داکوتای شمالی. USGS همچنین اظهار داشت که "هیچ نقطه علامت گذاری شده یا بنای یادبودی توسط هیچ نهاد دولتی به عنوان مرکز جغرافیایی 50 ایالت ، ایالات متحده موقت یا قاره آمریکای شمالی ایجاد نشده است." با وجود این ، یک راکد سنگی میدانی 4.6 متری (15 فوت) در راگبی وجود دارد که ادعا می کند این مرکز را علامت گذاری می کند. قطب غیرقابل دسترسی قاره آمریکای شمالی در فاصله 1650 کیلومتری از نزدیکترین خط ساحلی ، بین آلن و کایل ، داکوتای جنوبی در 43.36 درجه شمالی 101.97 درجه غربی واقع شده است.

کوره های سیمان پزی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد