ریشه و بنیاد متلب چیست؟

متلب چیست؟


سلام دوستان،


انجام پروژه انجام پروژه متلب پروژه متلب



در مقاله امروز در مورد زبان برنامه نویسی Matlab صحبت خواهم کرد. از آنجایی که ما اغلب در دوره های هوش مصنوعی، پردازش سیگنال و پردازش تصویر از آن استفاده می کنیم، می خواستم این زبان ساده و آسان را که تحقیق کرده ام را به خوانندگان عزیز معرفی کنم. اگر آماده اید، بیایید شروع کنیم :)


    متلب (آزمایشگاه ماتریس) یک نرم افزار محاسباتی عددی چند پارادایم و زبان برنامه نویسی نسل چهارم است. زبان برنامه نویسی نسل چهارم: زبان هایی که استفاده از آنها بسیار آسان تر است، کد کمتری می نویسد و راه حل های عملی تخصصی در نیازهای خاص را به لطف دستورالعمل ها، قالب های آماده و جادوگران توسعه می دهد. برای اطلاعات بیشتر توصیه می کنم مقاله را در لینک زیر مرور کنید:


سایت دورکاری سایت فریلنسری کار آنلاین


زبان های برنامه نویسی از گذشته تا امروز

وقتی لیست زبان های برنامه نویسی الفبایی را در ویکی پدیا به عنوان منبع بپذیریم، حدود 500 زبان برنامه نویسی وجود دارد.


www.chip.com.tr


    متلب توسط شرکت MathWorks توسعه یافته است.

    متلب به کاربر اجازه می دهد تا با برنامه های نوشته شده به زبان های دیگر مانند C، C++ و جاوا و همچنین عملیات ماتریسی، رسم توابع و داده ها، توسعه الگوریتم ها، ایجاد رابط کاربری کار کند.

    MATLAB اولین بار توسط محققان و توسعه دهندگان در مهندسی کنترل پذیرفته شد. همچنین امروزه در آموزش به خصوص در آموزش جبر خطی، تجزیه و تحلیل عددی استفاده می شود و زبان محبوبی در بین دانشمندان پردازش تصویر است.


انجام پروژه انجام پروژه برنامه نویسی پروژه برنامه نویسی


    با متلب می توان توابع را در زبان برنامه نویسی C یا فرترن فراخوانی کرد و زیربرنامه ها را نوشت.

    متلب بسیاری از محاسبات ریاضی مانند جبر خطی، آمار، بهینه سازی، آنالیز عددی، بهینه سازی، تحلیل فوریه را به طور موثر و سریع انجام می دهد.

    از زبان برنامه نویسی متلب برای طراحی گرافیکی دو بعدی و سه بعدی نیز استفاده می شود.

    حتی محاسبات ریاضی بسیار پیچیده را می توان در مدت زمان کوتاهی با متلب انجام داد.

    نمودارهای دو بعدی و سه بعدی از توابع پایه ریاضی را می توان با متلب رسم کرد. به راحتی می توانید انواع گرافیک های ریاضی دو بعدی و سه بعدی را با متلب رسم کنید، به خصوص امواج چند جمله ای، سهمی، سینوسی، کسینوس.


چگونه متلب را دانلود کنیم؟


MATLAB یک محیط توسعه حرفه ای و پولی برای محاسبات پیشرفته است. کاربرانی که دارای مجوز متلب هستند می توانند از لینک زیر به آن دسترسی داشته باشند:

MATLAB، Simulink، Stateflow و سایر محصولات MathWorks را دانلود کنید


آخرین به روز رسانی محصولات متلب و سیمولینک را از مرکز دانلود MathWorks دانلود کنید. دسترسی به محصول جدید…


www.mathworks.com


از لینک زیر می توانید به نرم افزار Matlab که نسخه ویژه دانش آموزان برای استفاده در درس ها و پروژه ها می باشد دسترسی داشته باشید:

MATLAB و Simulink برای استفاده دانشجویی - نرم افزار ریاضی برای دانشجویان مهندسی و علوم

نرم افزار متلب برای استفاده دانشجویی همان ابزارهایی را فراهم می کند که مهندسان و دانشمندان حرفه ای هر روز از آن استفاده می کنند.


لوگو طراحان لوگو بهترین سایت طراحی لوگو


www.mathworks.com


پس از دانلود یک محیط توسعه متلب که مطابق با خواسته ها و خواسته های شما باشد، اکنون قادر خواهید بود یک سری عملیات ریاضی و تصویری را به راحتی با متلب انجام دهید.

بیایید با محیط کاری MATLAB آشنا شویم


نمای کلاسیک محیط کاری متلب از 4 قسمت اصلی تشکیل شده است.


    پوشه استفاده شده (پوشه فعلی)

    پنجره فرمان

    فضای کار

    تاریخچه فرمان


Folder Used: پوشه ای است که پروژه ها و برنامه های خود را در آن ذخیره می کنیم. وقتی یک فایل m یا تابع m را فراخوانی می کنیم، Matlab در آن پوشه جستجو می کند تا آنها را پیدا کند. فایل هایی مانند تصاویر و متن را می توان در این پوشه قرار داد.


Command Screen: صفحه ای است که دستورات را در آن وارد می کنیم. این یک رابط بین Matlab و کاربر است. به عنوان مثال، اگر شما به سادگی 3+5 را در صفحه فرمان تایپ کنید، نتیجه عملیات را به صورت 8 در یک خط پایین به شما نشان می دهد.


فضای کاری: ثابت ها و متغیرهای تعریف شده هنگام توسعه یک برنامه با Matlab در اینجا ذخیره می شوند. وقتی ثابت ها و متغیرهای موجود در فضای کاری را در Matlab فراخوانی می کنیم، آن متغیرها در زمان کار در آنجا نگهداری می شوند. وقتی Matlab را می بندیم، متغیرها حذف می شوند.


Command History: پنجره ای است که نوشتن برنامه ها را در Matlab آسان می کند. دستوراتی که قبلا باز کرده ایم در این صفحه نمایش داده می شوند. وقتی می خواهیم دوباره به همان دستور برویم، می توانیم از اینجا برویم و بارها از آن دستور استفاده کنیم.


پس از آشنایی با محیط کاری Matlab، به تدریج می توانیم به سمت کدنویسی برویم. ابتدا با عملیات حسابی شروع می کنیم.


انجام عملیات حسابی با Matlab نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی بسیار ساده و سرگرم کننده است. بدون نیاز به تعریف متغیر می توانید با تایپ عملیات و اعداد در صفحه فرمان به راحتی به نتیجه دلخواه برسید.


>> 6+3 // عملیات اضافه کردن

ans = 9 // نتیجه عملیات جمع (پاسخ مخفف ans)>> 6-3 // تفریق

ans = 3 // نتیجه تفریق>> 6*3 // ضرب

ans = 18 // نتیجه ضرب>> 6/3 // عملیات تقسیم

ans = 2 // نتیجه عملیات تقسیم


در مثال بالا ما چهار مثال فرآیند ساخته ایم. شما به راحتی می توانید بسیاری از عملیات ریاضی را انجام دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد