یک فرو رفتن عمیق در چارچوب اسکرام

یک فرو رفتن عمیق در چارچوب اسکرام


دوستان عزیز فعلی و آینده رسانه مینتون

انجام پروژه در فریلنس پروژه

ما در شرف ایجاد یک تغییر بزرگ هستیم و می دانیم که شما آن را دوست خواهید داشت!


Mintun Media قصد دارد تا زمانی که نوبت به گردش کار ما می‌رسد، فرآیند جدیدی را پیاده‌سازی کند. ما از فرآیند توسعه اسکرام در فرآیند طراحی وب خود استفاده خواهیم کرد.


می پرسی چرا این مهم است؟


این را تصور کنید: از ما می خواهید که یک وب سایت عالی برای شما طراحی کنیم. تیم ما زمان قابل‌توجهی را صرف برنامه‌ریزی نحوه ظاهر وب‌سایت، ویژگی‌های عجیب و غریب و یک چارچوب گام به گام برای کل پروژه از ابتدا تا انتها می‌کند. مطمئنا هیچ چیز نمی تواند اشتباه باشد. درست میگم؟


پس از طرح ریزی برنامه ها، تیم شروع به کار در وب سایت می کند. هر زمان که خطا یا مشکلی پیش بیاید، تغییرات جزئی در برنامه ها ایجاد می کنیم. دست اندازهای زیادی در جاده وجود داشت و ما در نهایت وب سایت نهایی را ارائه کردیم. ما شروع به آزمایش وب‌سایت می‌کنیم و متوجه می‌شویم که برخی از ویژگی‌ها آنقدر که ما می‌خواهیم رضایت‌بخش نیستند. متأسفانه، اکنون نمی‌توانیم چیزی را تغییر دهیم زیرا ضرب الاجل نزدیک است.


برای بررسی وب سایت با شما جلسه ای ترتیب دادیم. وقتی همه وارد شدند، به وب سایت نگاه می کنید و عصبانی می شوید. شما از ما می‌پرسید: «این چیزی نیست که ما خواسته‌ایم! این ویژگی کجاست؟ چرا این طراحی اینگونه است؟»


چه چیزی اشتباه پیش رفت؟

سفارش ساخت سایت در فریلنس پروژه

مدلی که ما در این شرایط استفاده می کردیم به عنوان مدل توسعه آبشار شناخته می شود. یک مدل سنتی از ابتدا تا انتها به ما دید پرنده ای از پروژه ما می دهد. با این حال، معایب بسیاری برای این وجود دارد.


علیرغم زمان طولانی برنامه ریزی پیچیده، اغلب دیر متوجه می شوید که برنامه های شما گرانتر از حد انتظار است. با یک ضرب الاجل فشرده، از شما انتظار می رود که به هر نقطه عطفی برسید و در صورت بروز هرگونه مشکل یا تاخیر، استرس زیادی ایجاد کنید.


حتی اگر در زمان کوتاه به ضرب الاجل برسید، ممکن است متوجه شوید که محصول نهایی شما می توانست بسیار بهتر از آنچه بود باشد. اگر تقاضای بازار یا فناوری از زمان توسعه اولیه محصول تغییر کرده باشد، این نوع مدل ممکن است محصول اشتباهی را نیز به ارمغان بیاورد. وقتی این کشف را انجام می دهید، شما و تیمتان دیگر زمان و انرژی لازم برای بهبود محصول نهایی را ندارید.


چه کاری می توانست انجام شود؟


فرآیند توسعه اسکرام رایج ترین متدولوژی چابک برای مدیریت پروژه است. این یک فرآیند توسعه نرم افزار چابک تکراری و تدریجی است که در آن تیم خود سازماندهی می کند تا یک مشکل پیچیده را حل کند.

انجام پروژه متلب در فریلنس پروژه

چه چیزی فرآیند توسعه اسکرام را با مدل قبلی ما متفاوت می کند؟ این شامل برنامه های کمتری است در حالی که هنوز قادر به انجام کارهای بیشتری است. کار به چرخه های کوتاهی به نام اسپرینت تقسیم می شود. یک پروژه اسکرام معمولی دارای اسپرینت هایی است که از 2 هفته تا 3 ماه طول می کشد، که هر اسپرینت به طور متوالی بر اساس کار اسپرینت قبلی است.


تیم رویایی!


با یک متدولوژی badass، شما به یک تیم بدس نیاز دارید تا مطمئن شوید که در مسیر درست با نیازهای پروژه خود هستید. یک تیم رویایی، متشکل از سه نقش اساسی، به عنوان یک تیم اختصاصی در تحویل مداوم محصولات عملکردی و در عین حال دریافت بازخورد مداوم از همه اعضا، کار خواهد کرد. این سه نقش عبارتند از:


· صاحب محصول - این شخص مسئول تعریف ویژگی های مورد نیاز و آوردن ایده های روشن در نظر گرفته شده برای محصول است.


· اسکرام مستر - این شخص به عنوان "رهبر خدمتگزار" برای کل تیم عمل می کند. هدف اصلی او محافظت از تیم و فرآیند، برگزاری جلسات برای اطمینان از اینکه همه با هم کار می کنند تا به ویژگی ها و ایده های مورد نیاز صاحب محصول دست یابند.


· تیم توسعه - اینها توسعه دهندگان، آزمایش کنندگان، نویسندگان و هر نقش دیگری هستند که به توسعه محصول کمک می کند. تیم توسعه می تواند نقش های متعددی را ایفا کند. برخی ممکن است از توسعه‌دهنده‌ای به آزمایش‌کننده دیگر بروند، همانطور که پروژه نیاز دارد.


در فرآیند توسعه اسکرام چیست؟


در هر فرآیند اسکرام چهار مورد حیاتی وجود دارد. مانند زمانی که وسایل ضروری خود را برای سفر بسته بندی می کنید، باید مطمئن شوید که این وسایل ضروری اسکرام را در چمدان خود قرار داده اید تا از بهترین نتایج ممکن برای پروژه خود اطمینان حاصل کنید:


· عقب ماندگی محصول - اینها اهداف محصول نهایی و نحوه دستیابی به آنها هستند. این شامل یک لیست اولویت‌بندی شده از ویژگی‌هایی است که به عنوان داستان‌های کاربر شناخته می‌شوند و دائماً تغییر می‌کند و اولویت را با هر سرعت تغییر می‌دهد.

انجام پروژه پایتون در فریلنس پروژه

· بک لاگ اسپرینت - هدف بک لاگ اسپرینت شناسایی مواردی از بک لاگ محصول است که تیم در طول اسپرینت روی آنها کار خواهد کرد. تیم اندازه و جدول زمانی را تخمین می زند. این تیم برای سرعت بعدی روی این داستان های کاربران کار خواهد کرد.


· تعریف انجام شده - برای اطمینان از برآورده شدن تمام نیازها در پایان دوی سرعت، تیم باید آنچه را که به عنوان "انجام شده" محاسبه می شود برای وضوح تعریف کند.


· نمودار فرسودگی - این شامل تمام وظایف اعضای تیم است، مشخص می کند که چه کاری باید انجام شود، چه کسی در حال حاضر آن را انجام می دهد، و چه کسی قبلاً با کار در طول هر دوی سرعت انجام شده است.


ارتباط کلید است!

طراحان لوگو

رانیه آل عبدالله زمانی گفت: «ما وقتی گوش می‌دهیم قوی‌تر هستیم و وقتی به اشتراک می‌گذاریم باهوش‌تر هستیم».


ما می دانیم که چگونه ارتباط حدود


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد