سفر کردن سریع تر از نور چگونگی اتفاقات آن

اگر سریعتر از سرعت نور سفر کنید چه اتفاقی می افتد؟


سوال:  سریعتر از سرعت نور حرکت کنید چه اتفاقی می افتد؟

انجام پروژه در فریلنس پروژه

پاسخ کوتاه: "برای حرکت یک جسم با سرعت نور، جرم آن بی نهایت می شود، انرژی لازم برای حرکت چنین جسم سنگینی نیز بی نهایت خواهد بود، بنابراین غیرممکن است، زیرا ما نمی توانیم انرژی بی نهایت را به هیچ جسمی ارائه کنیم. ما باید قوانین خاصی از فیزیک (نظریه نسبیت خاص) را بشکنیم تا با سرعت نور حرکت کنیم.


پاسخ طولانی:

نور با سرعت 3×108 متر بر ثانیه حرکت می کند که در حال حاضر سریع ترین در جهان قابل مشاهده ما است که از نظر تئوری نسبیت خاص جرم با افزایش سرعت افزایش می یابد.


اما از آنجایی که اکثر ما در مقایسه با سرعت نور با سرعت بسیار پایینی حرکت می کنیم، بنابراین تغییر جرم در اثر افزایش سرعت ناچیز است.

اما اگر با سرعت نور حرکت کنیم، تغییر جرم بی نهایت زیاد است.

سفارش ساخت سایت در فریلنس پروژه

با توجه به معادله محاسبه جرم جسمی که با سرعت نور حرکت می کند:


حال اگر سرعت حرکت یک جسم را قرار دهیم آنگاه به نظر می رسد


اکنون اگر جرم ما با سرعت نور ∞ شود، برای حرکت دادن چنین جسم سنگینی با سرعت نور به انرژی بی‌نهایت بزرگی نیاز داریم که غیرممکن است، زیرا ما نمی‌توانیم انرژی بی‌نهایتی را برای هیچ جسمی تامین کنیم زیرا مقدار محدودی داریم. از انرژی


از رابطه هم ارزی انرژی-جرم:


در اینجا p مومتوم نسبیتی است.

و همراه با فرمول انرژی از


از «نظریه نسبیت ویژه انیشتین»، می توان با سرعت ذرات حرکت کرد، اما «چند ذره خاص» (که در ادامه در این پاسخ مورد بحث قرار خواهد گرفت) وجود دارند که می توانند با چنین سرعت بالایی حرکت کنند.


چند پیش‌بینی دیگر وجود دارد که اگر با سرعتی بیشتر از سرعت نور حرکت کنیم، زمان‌ها خیالی می‌شوند.

طراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو

اکنون، از "نظریه نسبیت" اجازه دهید نشان دهم که چگونه کار می کند


اجازه دهید سرعتی که با آن حرکت می کنیم "v=2c" باشد سپس از:


می توانیم بگوییم که


حال، این زمان خیالی به چه معناست؟


فرض کنید زمان روی یک نمودار زمانی است که ما در حال حاضر در «زمان واقعی» زندگی می‌کنیم و «به طور مداوم صفحه افقی را در حال حرکت است».


اما "با رسیدن به زمان خیالی، بر محور زمان واقعی عمود است."

می توان گفت که هر حادثه ای به یکباره و در یک زمان اتفاق می افتد و زمان در محور واقعی حرکت نمی کند.


شاید این زمان تخیلی می تواند دلیلی احتمالی در پشت برخی مواردی باشد که دانشمندان قادر به توضیح آنها در زمان واقعی نیستند.


این من را به یاد یکی از نقل قول های استیون هاوکینگ می اندازد، چیزی شبیه این است:

انجام پروژه برنامه نویسی

    از آنجایی که زمان خیالی مانند جهت دیگری در فضا رفتار می کند، تاریخ ها در زمان خیالی می توانند سطوح بسته باشند، مانند سطح زمین، بدون آغاز یا پایان [وجودی].»

    ~ استیون هاوکینگ


سریع‌ترین جسمی که ما انسان‌ها تا به حال ساخته‌ایم «کاوشگر خورشیدی پارکر» است که رکورد سرعت 692000 کیلومتر بر ساعت یا حدود 0.064 درصد سرعت نور دارد.

اگرچه این سریعترین جسمی است که بشر تاکنون ساخته است، اما سرعت آن در مقایسه با سرعت نور بسیار پایین است.

انجام پروژه متلب با بهترین متخصصان

اکنون می توانید تصور کنید که ساخت فضاپیمایی که جرم بی نهایت دارد و برای حرکت با سرعت نور به انرژی بی نهایت نیاز دارد چقدر سخت خواهد بود. اکنون برای ما تقریبا غیرممکن است.


اما در نهایت، همه اینها فقط نظریه و فرضیه است و لزومی ندارد که همه آن‌ها درست باشد، این حوزه خاص هنوز به تحقیقات عمیق‌تری نیاز دارد و ممکن است چند دهه بیشتر طول بکشد تا نتیجه‌گیری نهایی شود.


شما می توانید این پاسخ را نیز بخوانید، در اینجا من یک ایده مختصر در مورد "روابط فضا-زمان" ارائه کرده ام https://qr.ae/pGx8w2


همچنین می توانید این پاسخ مربوط به "اتساع زمان" را بررسی کنید https://qr.ae/pGxXA9


"برخی ذرات خاص که می توانند با سرعت نور حرکت کنند"


چند ذره فرضی وجود دارد که می تواند سریعتر از نور حرکت کند، که "تاکیون" است.

از معادله انرژی


اگر این ذره با سرعتی بیشتر از سرعت نور حرکت کند، انرژی یک عدد خیالی است و می دانیم که انرژی نمی تواند پیچیده باشد، باید واقعی باشد تا معنای خاصی برای چنین انرژی داشته باشد. پس عبارت Numerator نیز باید یک عدد فرضی باشد (زیرا اگر دو عدد تخیلی خالص را تقسیم کنیم، یک عدد واقعی به دست می‌آید)


به این معنی که "جرم ذره باید یک عدد خیالی باشد" نیز. و سپس "مقدار انرژی که به دست می آوریم یک عدد \Re" است. و بیشتر، ما می توانیم با سرعت نور حرکت کنیم.


این ذره هنوز در آزمایش های علمی به عنوان یک ذره واقعی که در خلاء حرکت می کند کشف نشده است، با این حال ما به صورت تئوری پیش بینی کرده ایم که ذرات تاکیون مانند به عنوان "شبه ذرات" سریعتر از نور در حال حرکت در رسانه های لیزر مانند وجود دارند.


اکنون کل پاسخ را خلاصه می کنم

لیست مجریان نظام مهندسی اراک

    در حال حاضر غیرممکن است که با سرعت نور سفر کنیم زیرا جرم ما بی نهایت بزرگ می شود و ما برای حرکت با چنین سرعتی به انرژی بی نهایت زیادی نیاز داریم حتی اگر به نحوی با چنین سرعتی سفر کرده باشیم، باید برخی از قوانین شناخته شده فیزیک را زیر پا بگذاریم و شاید ما حتی نیاز بیشتری داشته باشیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد