نرم افزار DenoGres 2.0 منتشر شد . توضیح ویژگی های آن

DenoGres 2.0 منتشر شد


DenoGres 2.0 اکنون فعال است! در این نسخه مجموعه جدیدی از ویژگی های ساخته شده بر روی DenoGres 1.0 گنجانده شده است که به توسعه دهندگان ابزارها و دلایل بیشتری برای کار در DenoGres می دهد.

سایت سفارش طراحی سایت با بهترین طراحان سایت

    رابط کاربری گرافیکی کاربرپسند، همگام سازی پایگاه داده دو جهته، بذر پایگاه داده، و گزارش مهاجرت تنها تعداد انگشت شماری از ویژگی های موجود در DenoGres 2.0 هستند!


مقدمه


امروز ما نسخه بعدی DenoGres، نسخه 2.0 را منتشر می کنیم. نسخه 2.0 با تعداد قابل توجهی بهبود در عملکرد اصلی ارائه می شود که DenoGres را نه تنها آسان تر می کند، بلکه یک راه حل ORM جامع تر را ایجاد می کند که PostgreSQL را به زمان اجرا Deno پیوند می دهد.


نکات برجسته در این نسخه عبارتند از:


    همگام سازی دو جهته پایگاه داده/مدل

    بذردهی پایگاه داده

    یک رابط مرورگر پرس و جوی گرافیکی

    گزارش مهاجرت پایگاه داده


همگام سازی پایگاه داده دو جهته

طراحی لوگو با بهترین طراح لوگو و طراحی لوگو حرفه ای

یکی از ویژگی های اصلی که به عنوان بخشی از نسخه 2.0 پیاده سازی شده است، افزودن همگام سازی پایگاه داده دو جهته است. پس از فراخوانی فرمان "-db-pull"، DenoGres یک فایل model.ts ایجاد می کند. این فایل طرحواره پایگاه داده کاربر را از PostgreSQL به شکل شی TypeScript نشان می دهد. هر تغییری که در PostgreSQL رخ می‌دهد را می‌توان با فراخوانی « — db-pull» به دایرکتوری پروژه کاربر کشید، که فایل مدل فعلی را در DenoGres بازنویسی می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در این ویژگی وجود دارد، توانایی همگام‌سازی تغییرات در طرح پایگاه داده PostgreSQL از طریق مدل ORM (model.ts) در DenoGres است. اگر کاربر بخواهد تغییراتی را در طرح PostgreSQL خود ایجاد کند، می‌تواند این کار را در IDE خود با تغییر فایل model.ts و فراخوانی فرمان « — db-sync» انجام دهد. فراخوانی « — db-sync» سپس از model.ts به عنوان پایه آن استفاده می کند و طرح پایگاه داده PostgreSQL را برای مطابقت با Models از فایل model.ts همگام می کند.

تصویر فایل model.ts

model.ts


    توجه داشته باشید! همه تغییرات طرحواره پایگاه داده را می توان یکی یکی همگام سازی کرد، با این حال، بسیار کارآمدتر است که همه تغییرات خود را به یکباره انجام دهید و سپس آن تغییرات را با هم همگام سازی کنید.


پس از ایجاد تغییرات در مدل، دستور " — db-sync" را اجرا کنید و تمام تغییرات ایجاد شده در مدل شما با طرح پایگاه داده PostgreSQL شما همگام سازی می شود.

بذریابی پایگاه داده

متلب انجام پروژه متلب با متلب دانان

با جدیدترین افزوده ما از بذردهی پایگاه داده، اکنون می توانید داده های آزمایشی را مستقیماً از طریق DenoGres در پایگاه داده PostgreSQL خود وارد کنید! برای شروع، ابتدا باید فایلی به نام seed.ts در داخل دایرکتوری ریشه ایجاد کنید. در مرحله بعد، آرایه ای از اشیاء ایجاد کنید و آن را به برچسبی که با نام جدولی که می خواهید در پایگاه داده PostgreSQL ایجاد کنید، اختصاص دهید. در متغیر تازه ایجاد شده شما، هر شی در آرایه یک رکورد (ردیف) را نشان می دهد که باید به پایگاه داده PostgreSQL اضافه شود.


توجه: مطمئن شوید که هر یک از آبجکت های داده مطابق با طرحی که در فایل model.ts آمده است.


نمونه ای از فایل seed.ts به شکل زیر است:

قطعه کد نمونه ای از فایل seed.ts را نشان می دهد.

مثال: مدل seed.ts


اکنون، تنها کاری که باید انجام دهید این است که اجرا کنید: denogres - db-seed

مرورگر GUI Query

صفحه ورود به سیستم DenoGres


نسخه 2.0 یک مرورگر پرس و جو بصری را معرفی می کند که می تواند از طریق رابط خط فرمان باز شود. پیش از این، تمام قابلیت‌های DenoGres باید با اجرای اسکریپت‌ها قابل دسترسی بودند و کاربران به تجزیه داده‌های SQL از داخل خط فرمان محدود می‌شدند. مرورگر پرس و جو برای رسیدگی به چنین چالش هایی طراحی شده است و امکان گردش کار کارآمدتر و کارآمدتر را فراهم می کند.

افزودن یک اتصال

انجام پروژه با بهترین متخصصان پروژه

به عنوان بخشی از نسخه مرورگر پرس و جوی رابط کاربری گرافیکی، دو بخش اصلی معرفی شده است: مدیر اتصالات و جستجوگر پرس و جو. در مدیر اتصالات، کاربران می‌توانند اعتبار پایگاه داده را ایجاد/به‌روزرسانی/حذف کنند که در حسابشان ذخیره می‌شود. در مدیریت اتصال، کاربران همچنین می توانند به پایگاه داده(های) انتخابی خود متصل شوند. هنگامی که کاربر به یک پایگاه داده متصل شد، رابط کاربری گرافیکی کاربران را به جستجوگر جستجو هدایت می کند.

اتصال به یک اتصال ذخیره شده


در جستجوگر پرس و جو، کاربران می توانند کلاس های Model مرتبط با یک پایگاه داده مشخص را ببینند. آنها همچنین می توانند پرس و جوهایی را در برابر مدل های خود ایجاد و اجرا کنند.

تعریف و ذخیره پرس و جو

گزارش مهاجرت پایگاه داده


DenoGres 1.0 فاقد توانایی ردیابی یا ذخیره مهاجرت های پایگاه داده بود. اگر کاربر تصمیم گرفت که شکل مدل خود را تغییر دهد و بعداً یک هفته بعد تصمیم گرفت که آن را تغییر دهد، هیچ راهی برای بازگشت به طرح قبلی خود وجود نخواهد داشت. DenoGres 2.0 این مشکل را حل می کند.

Denogres Log همه مهاجرت ها را ردیابی می کند


قبل از DenoGres 2.0، زمانی که کاربر دستور CLI "-db-pull" را وارد می کند، یک مدل ORM واحد بر اساس طرح PostgreSQL فعلی آنها ایجاد می شود. اگر کاربر تغییراتی در مدل داده ایجاد کند و متعاقباً بخواهد به مدل اصلی خود برگردد، جزئیات مربوط به مدل اصلی برای همیشه از بین می‌رود. اکنون، زمانی که کاربر طرح پایگاه داده خود را به فایل model.ts خود می کشد، DenoGres به طور خودکار یک نسخه پشتیبان از آن مدل ایجاد می کند و آن را برای استفاده بعدی ذخیره می کند.


با افزودن همگام سازی پایگاه داده دو جهته، هر زمان که دستور « — db-sync» اجرا شود، DenoGres به صورت خودکار

y یک نسخه پشتیبان از مدل ORM پس از همگام سازی ایجاد کنید. این به کاربر این امکان را می دهد که مدلی برای همگام سازی مجدد شکل طرحواره پایگاه داده PostgreSQL خود در صورت نیاز به بازگشت به هر مدل ذخیره شده در هر نقطه از زمان داشته باشد.

در حال توسعه


با گسترش پشتیبانی از DenoGres، تیم امیدوار است تغییرات زیر را با نسخه بعدی DenoGres اعمال کند:


    پشتیبانی بیشتر از dbSync - در نهایت برای چندین ارتباط و کلیدهای منحصر به فرد ترکیبی در مدل DenoGres در نظر گرفته شود.

    دستور جدید «مقایسه» - تفاوت‌های مدل‌های قبلی (در صورت وجود) را در کنار هم نمایش دهید.

    به روز رسانی های بیشتر برای گزارش مهاجرت - گزارش در رابط کاربری گرافیکی قابل مشاهده خواهد بود تا کاربران بتوانند نسخه های مدل را ردیابی/مشاهده/مقایسه کنند.

    نمودارهای به سبک ERD - در رابط کاربری گرافیکی ایجاد می‌شوند، بنابراین کاربران می‌توانند دید جامعی از مدل داده‌های خود داشته باشند.

    پشتیبانی اضافی برای MySQL، SQL Server و غیره




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد